چهاردهمین نمایشگاه سنگ محلات در سال 1401

چهاردهمین نمایشگاه سنگ محلات

خلاصه ای از این دوره ی نمایشگاه

نمایشگاه سنگ محلات با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار خوب در مرکز ایران و مساحت بسیار زیاد، محلی است برای نمایش بهترین و زیباترین سنگ های کوپ ایران. نمایشگاه سنگ محلات این امکان را برای معادن فراهم کرده تا بتوانند سنگ های استخراجی خود را به نمایش بگذارند و در بازه ی زمانی کوتاه، مشتری های متعددی برای سنگ های خوب پیدا نمایند که بسیاری از آن ها تبدیل به مشتری ثابت می شوند.

چهاردهمین دوره نمایشگاه سنگ محلات در شهر نیم ور و در مهرماه برگزار شد که ساعت بازدید آن نیز 10:30 صبح تا ۷ عصر بود. این دوره از نمایشگاه طی ۱۹ تا 22 مهر ماه سال 1401 برگزار گردید. کل فضای در نظر گرفته شده برای این دوره ی نمایشگاه 26،734 متر مربع بود. در این نمایشگاه حدود ۲۰ هزار تن سنگ کوپ از بیش ‌از ۳۰۰ معدن کشور به نمایش در آمدند. در چهاردهمین دوره نمایشگاه، حدود 500 شرکت و معدن شرکت کرده بودند که ۲۰ درصد از شرکت ‌کنندگان آن از استان مرکزی بوده و شرکت‌ کنندگان دیگر آن از ۱۸ استان دیگر کشور بودند. از این دوره نمایشگاه 8600 نفر بازدید داشته اند که 131 نفر از آن ها بازدید کننده ی بین المللی بوده اند. باید توجه داشت که حضور این تعداد از بازدید کننده ی بین المللی در نمایشگاه محلات نشان دهنده ی اهمیت زیاد آن در بین نمایشگاه های صنعت سنگ در جهان است.

کیفیت برگزاری بالای این نمایشگاه باعث شده تا هر ساله بر تعداد بازدیدکنندگان افزوده شود که همین موضوع نیز به نوبه ی خوب باعث افزایش رونق نمایشگاه شده و تمایل بیشتر شرکت ها برای گرفتن غرفه را در پی دارد. کوپ های سنگ های ساختمانی و همین طور ماشین آلات سنگین مربوط به معادن و واحدهای فرآوری در فضای باز نمایشگاه قرار داشتند در حالی که محصولات حاصل از فراوری و همین طور مواد مختلف مورد استفاده در فرآوری در فضای سرپوشیده به نمایش در آمدند.

نمایشگاه سنگ محلات در مدت ۴ روز برپایی درآمدزایی مطلوبی را به همراه دارد. حدود نیمی از این فروش و درآمدزایی مربوط به بخش سنگ کوپ است که بیشتر خریداران آن بازرگانان خارجی هستند. در نمایشگاه محلات علاوه بر ارائه و فروش کوپ انواع سنگ های ساختمانی، انواع ماشین‌آلات صنعتی مربوط به صنعت سنگ نیز در معرض نمایش گذاشته می شوند. در این نمایشگاه، مجموعه های مرتبط با صنعت سنگ آخرین دستاوردهای خود در حوزه استخراج، تولید و فرآوری سنگ ‌های ساختمانی را در معرض دید عموم بازدید کنندگان قرار می دهند. باید توجه داشت که این نمایشگاه جنبه ی اقتصادی بسیار مهمی دارد؛ بطوری که علاوه بر فروش انواع سنگ، ماشین آلات و خدمات، چرخه ی اقتصادی خود شهر محلات نیز با ورود مسافران به شتاب در می آید.

افتتاحیه این نمایشگاه هرساله با حضور مسئولین استانی و فعالین بخش سنگ انجام می ‌پذیرد. این نمایشگاه مورد استقبال کشورهایی چون چین، ایتالیا، روسیه، ترکیه و هند قرار گرفته است. علاوه بر این برگزاری سومین میز سنگ کشور در حاشیه ی چهاردهمین نمایشگاه سنگ محلات با حضور فعالان و تشکل‌ های حوزه سنگ ساختمانی، نمایندگان حوزه تجارت و وزارت صنعت از مهم ترین برنامه های جانبی این دوره از نمایشگاه بود.

این رویداد بزرگ فرصت بسیار خوبی است تا معادن و کارخانجات تولید سنگ و ماشین‌ آلات صنعتی محصولات و دستاوردهای خود را در معرض دید بازدید متخصصان قرار دهند.

نمایشگاه بین ‌المللی سنگ محلات اکنون به کانونی بسیار مهم به خصوص در حوزه سنگ کوپ تبدیل شده است و بسیاری از کوپ های صادراتی که در این نمایشگاه عرضه می شوند، همانجا به فروش نیز می رسند که این خود نقطه قوتی برای نمایشگاه محلات محسوب می شود.

 

تهیه شده در واحد تولید محتوای شرکت روشان روز

نگارش: سعید نجاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

WordPress Lightbox
error: محتوا محافظت شده است!!