نمایشگاهthe BUILDING بزرگترین رویداد صنعت ساختمان و ساخت و ساز در یونان

نمایشگاهBUILDING the

نمایشگاهthe BUILDING در یونان

نمایشگاهthe BUILDING از 19 تا 22 اکتبر 2023 ( 27 تا 30 مهرماه 1402) در نمایشگاه متروپولیتن آتن، واقع در کشور یونان افتتاح می شود. امسال، نمایشگاه BUILDING 2023 تحت نظارت وزارت محیط زیست و انرژی، وزارت زیرساخت ها و حمل و نقل و با حمایت انجمن شرکت ها و صنایع  (SEV)، اتاق بازرگانی آتن و موسسه معماری یونان برگزار خواهد شد.

متخصصان در بخش های ساختمان، ساخت و ساز، مصالح و طراحی، جلسات و ملاقات سالانه خود را در نمایشگاه ساختمان خواهند داشت تا راه حل هایی را برای ساخت و ساز، نوسازی، مدیریت و بهره برداری از ساختمان ها بیابند و این کار با توجه طیف گسترده ای از محصولات، مصالح ساختمانی، سیستم ها و خدمات فناوری انجام می گیرد.

BUILDING 2023 مقصد نهایی برای هر حرفه ای است که می خواهد تجارت خود را گسترش دهد و ابزارها و دانش فنی خود را ارائه دهد. این نمایشگاه پلتفرمی است که کار آفرینی را تشویق می ‌کند و اهداف اصلی آن شبکه‌ سازی تجاری، معرفی شرکت‌ ها و ارتقای سطح یونان به ‌عنوان مرکز تجاری در اروپای جنوبی و مدیترانه شرقی است.

به این ترتیب، نمایشگاه BUILDING 2023 یک شبکه تجاری گسترده و بین المللی برای متخصصان ایجاد می کند و فرصت هایی برای پیشرفت اقتصادی و افزایش فعالیت صادراتی فراهم می نماید. در عین حال، نمایشگاه ساختمان یونان مرکزی تخصصی و اطلاعاتی برای مدیران است تا در جریان آخرین تحولات در صنعت باشند.

با توجه به اینکه در حال حاضر مشارکت غرفه ‌داران و بازدیدکنندگان خارجی بیش از دوره های گذشته بوده است، نمایشگاه BUILDING 2023 فضای بیشتری خواهد داشت.

 

صنعت سنگ در یونان

سنگ صنعت (گروه ماربل) جزء 10 صادرات برتر بین محصولات یونانی محسوب می شود. یکی از علت های اصلی این وضعیت، تمرکز کشور یونان بر صادرات سنگ است. برای آنکه دید مناسبی از صادرات کشور یونان پیدا شود، باید گفت که به ازای تولید هر دلار سنگ، حدود 2.2 دلار به اقتصاد این کشور کمک می شود که بیش از دو برابر میزان تولید است! سنگ های یونان به کشورهای متعددی صادر می شود.

صنعت سنگ در یونانیونان چهارمین صادرکننده بزرگ سنگ بلوک (گروه ماربل) در جهان است و 76 درصد از تولید خود را به 120 کشور جهان صادر می کند. در بخش تولید سنگ، 6500 کارگر مستقیماً در بخش اولیه و حدود 18000 کارگر در بخش ثانویه مشغول بکار هستند. در دنیا تقاضای در حدود 1.5 میلیارد دلاری برای سنگ یونانی وجود دارد.

تنها در 11 ماهه اول سال 2021، صنعت سنگ ماربل یونان در مقایسه با مدت مشابه در سال 2020 رشد 25 درصدی را در صادرات به ثبت رسانده و 370 میلیون دلار ارز آوری به ارمغان داشته است.

در طول بحران مالی اخیر در یونان، بخش صنعت سنگ با چالش هایی مواجه شد. همین موضوع موجب گردید تا این صنعت برای بقای خود به فراتر از مرزهای یونان توجه کند. در حال حاضر، حدود 50 درصد سنگ ماربل صادراتی یونان به چین صادر می شود و این میزان در مورد سنگ بلوک ماربل (فرآوری نشده) به 80 درصد می رسد.

بیش از 30 سال است که سنگ ماربل یونان به کشور چین صادر می شود. اما پس از سال 2005  که دولت چین درهای بازار خود را بیشتر به روی یونان باز کرد و روند بوروکراتیک را به حداقل رساند، میزان صادرات شروع به افزایش نمود.

تاریخ گسترده ی کشور یونان در سنگ ماربل حک شده و این کشور از نظر ذخیره و تولید سنگ های گروه ماربل دارای جایگاه مهمی است. اعداد نیز نشان می دهند، اقتصاد یونان وابسته به صنعت سنگ بوده و کسب و کارهای متعددی به طور مستقیم و غیر مستقیم با سنگ در ارتباط هستند.

 

References

  • newseu.cgtn.com
  • stonenews.eu

 

تهیه شده در واحد تولید محتوای شرکت روشان روز

نگارش: سعید نجاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

WordPress Lightbox
error: محتوا محافظت شده است!!