نمایشگاه سنگ در کشورهای مختلف جهان

نمایشگاه سنگ

نمایشگاه سنگ در کدام کشورهای برگزار می شود؟ در این مقاله برخی از مهمترین و شناخته شده ترین نمایشگاه های سنگ که هر ساله در نقاط مختلف جهان برگزار می شود معرفی می شوند. شرکت های ایرانی برای صادرات سنگ های خود به این نمایشگاه ها می پیوندند. این نمایشگاه ها به دلیل ایجاد امکان برای شناخته شدن تولید کننده در سطح بین المللی، صادرات سنگ ایران را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

 

مارمومک

مارمومک

Marmomac یک رویداد سالانه است و یکی از نمایشگاه های بسیار مهم در سطح جهان به شمار می رود. هر بخش از زنجیره تامین سنگ شامل مواد اولیه تا محصول نهایی، ماشین آلات و تجهیزات، فناوری های نوین فرآوری و انواع سنگ ها در معماری و طراحی، در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شوند.

نمایشگاه Marmomac معمولا در ماه سپتامبر در ورونا ایتالیا برگزار می شود. این نمایشگاه در حال حاضر مرجع اصلی بین المللی برای محصولات سنگی است. نوآوری و آموزش نیز از بخش های بسیار مهم نمایشگاه مارمومک محسوب می شوند. این نمایشگاه در 26 تا 29 سپتامبر سال 2023 برگزار خواهد شد.

 

نمایشگاه سنگ شیامن چین

نمایشگاه سنگ شیامن چین

نمایشگاه سنگ شیامن یکی از نمایشگاه های سنگ بین المللی است. تعداد زیادی از غرفه داران بین المللی هر ساله آخرین محصولات، نوآوری ها و طراحی های خود را در این نمایشگاه به نمایش می گذارند. نمایشگاه Xiamen بستر مناسبی را برای توسعه روابط تجاری و صنعتی فراهم نموده و محیطی مناسب برای واردکنندگان سنگ و متخصصان صنعت ساختمان است. این نمایشگاه در ماه مارس سال 2024 برگزار می شود.

 

نمایشگاه سنگ ویتوریا

نمایشگاه سنگ ویتوریا

Vitória Stone Fair

نمایشگاه ویتوریا یکی از مهم ترین نمایشگاه های سنگ در جهان در زمینه سنگ ساختمانی و منابع ملی و بین المللی صنعت سنگ های تزئینی است. با توجه به تقاضای زیاد برای سنگ های برزیلی، فرصت های جدید و گسترده ای برای نمایشگاه سنگ ویتوریا فراهم شده است.

نمایشگاه سنگ ویتوریا از 7 ژانویه تا 10 ژانویه 2023 در ویتوریای برزیل، در Spirito Santo برگزار می شود. این نمایشگاه یکی از مهم ترین نمایشگاه های سنگ در جهان است.

 

نمایشگاه سنگ ازمیر ترکیه

نمایشگاه سنگ ازمیر ترکیه

نمایشگاه سنگ ازمیر محل نمایش روش های اصلی تولید و محصولات اولیه حوزه سنگ ساختمانی است. این نمایشگاه شامل معادن، سرامیک، مواد معدنی، سنگ ماربل، گرانیت و محصولات تزئینی است. بیست و چهارمین دوره از این نمایشگاه در تاریخ 17 تا 20 اوریل 2024 در شهر ازمیر ترکیه برگزار می شود.

هر ساله این نمایشگاه در ازمیر ترکیه هزاران متخصص سنگ را از سراسر جهان گرد هم می آورد و به نقطه ملاقات قاره های اروپا، آسیا و آفریقا تبدیل می شود.

 

نمایشگاه بین المللی سنگ چین شویتو

نمایشگاه بین المللی سنگ چین شویتو

China Shuitou International Stone Fair

در این نمایشگاه انواع سنگ ها و روش فرآوری آنها، تجهیزات و ابزارهای فرآوری به نمایش گذاشته می شود. نمایشگاه سنگ Shuitou به اندازه نمایشگاه Xiamen منحصر به فرد نیست. با این حال، این نمایشگاه به عنوان یک رویداد بزرگ و یکی از حساس ترین نمایشگاه های سنگ در سطح جهان به شمار می رود. شهر شویتو در نزدیکی کارخانه های مهم سنگ چین است و به عنوان بزرگترین مرکز استخراج و تولید سنگ ساختمانی شناخته می شود.

 

نمایشگاه صنعت سنگ در روسیه

نمایشگاه صنعت سنگ در روسیه

نمایشگاه صنعت سنگ روسیه یکی از بزرگترین و مهم ترین نمایشگاه های سنگ ساختمانی در جهان است. این نمایشگاه یکی از رویدادهای اصلی در سطح جهانی به شمار می رود که در آن ماشین آلات، ابزار، بلوک های سنگ، سنگ های بریده شده در روسیه و آسیای شرقی نمایش داده می شوند.

نمایشگاه صنعت سنگ فرصتی برای کارشناسان سنگ از روسیه، کشورهای مشترک المنافع (CIS) و کشورهای خارج از روسیه است تا با پیمانکاران، معماران و طراحان ملاقات کنند.

آخرین نمایشگاه صنعت سنگ روسیه در ماه ژوئن در مسکو برگزار شد و ایران در این نمایشگاه غرفه داشت.

 

نمایشگاه بین المللی ماربل استانبول در استانبول، ترکیه

این نمایشگاه به عنوان نمایشگاه صادرات ترکیه شناخته می شود. بازیگران بین المللی صنعت سنگ هر ساله در اطراف استانبول جمع می شوند. این نمایشگاه مکانی برای نمایش انواع سنگ های طبیعی استخراج شده از معادن مختلف ترکیه است.

 

نمایشگاه بین المللی سنگ طبیعی و تجهیزات الجزایر:

Algeria International Exhibition of Natural Stone and Equipment Fair

این نمایشگاه فرصتی مناسب است برای هر کشوری که می خواهد با الجزایر تجارت کند و وارد بازار آن شود. این نمایشگاه تنها نمایشگاه سنگ در این کشور است و سپتامبر هر سال در مرکز نمایشگاه های بین المللی الجزایر برگزار می شود.

 

نمایشگاه بین المللی سنگ لاس وگاس، ایالات متحده:

International Stone Expo in Las Vegas, USA:

 

این نمایشگاه با وسعت 300 هزار متر مربع یکی از شاخص ترین نمایشگاه های سنگ آمریکای شمالی محسوب می شود. این نمایشگاه متخص پوشش کف و سنگ مورد استفاده در داخل ساختمان است. با توجه به اینکه این نمایشگاه هر سال برگزار می‌شود، تاریخ دقیق آن برای هر سال متفاوت است. به عنوان مثال، در سال 2021، در تاریخ 7 تا 9 ژوئن برگزار شد. با توجه به شرایط مختلف، تاریخ برگزاری نمایشگاه برای سال‌های دیگر ممکن است متفاوت باشد.

 

نمایشگاه سنگ طبیعی لندن، انگلستان:

London, UK Natural Stone Fair:

 

گرچه این نمایشگاه هر چند سال یکبار برگزار می شود، با این حال بازدیدکنندگان مشتاقانه منتظر آن هستند زیرا متخصصان برتر سنگ و ساخت و ساز در آن حضور دارند. در سال 2022، نمایشگاه سنگ طبیعی لندن طی 3 روز از تاریخ 5 تا 7 ژوئیه 2022 در مرکز نمایشگاهی Excel London برگزار شد. با این حال، تاریخ برگزاری این نمایشگاه برای سال ‌های دیگر ممکن است متفاوت باشد.

 

نمایشگاه بین المللی STONE TEC، نورنبرگ، آلمان:

Stone Tec International Exhibition, Nuremberg, Germany:

 

این رویداد هر دو سال یک بار در نورنبرگ آلمان برگزار می شود. سازمان های مرتبط با انجمن سنگ طبیعی آلمان مسئولیت مدیریت این نمایشگاه را بر عهده دارند. در سال 2022، نمایشگاه بین المللی STONE TEC طی 3 روز از تاریخ 12 تا 15 ژوئن  شد. با این حال، تاریخ برگزاری این نمایشگاه در سال ‌های دیگر ممکن تغییر کند.

 

نمایشگاه سنگ ایران

 

نمایشگاه سنگ ایران یکی از مهم ترین نمایشگاه های سنگ در جهان است. ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ در جهان بوده سنگ ایران به کشورهایی مختلف صادر می شود. نمایشگاه بین المللی سنگ ایران (IRSE) مهمترین نمایشگاه سنگ، معدن و تجهیزات کشور محسوب می شود. این رویداد هر ساله در تهران برگزار می شود. IRSE مخفف نمایشگاه سنگ ایران است که در بین صنایع، معماری و طراحان سنگ ملی و بین المللی به این نام شناخته می شود. این نمایشگاه فرصتی عالی برای دیدن طیف وسیعی از سنگ های شناخته شده و زیبای ایرانی است. از سایر نمایشگاه های مهم سنگ در ایران می توان به نمایشگاه های اصفهان، محلات و مشهد اشاره کرد.

 

 

 

نمایشگاه بین المللی سنگ استونا (دوسالانه)

Stona International Stone Exhibition

این نمایشگاه از سال 1987 در بنگلور هند برگزار می شود. از آن زمان تاکنون این نمایشگاه به یکی از برترین نمایشگاه ها در زمینه سنگ گرانیت تبدیل شده است. این نمایشگاه در ماه فوریه برگزار می شود.

 

نمایشگاه سنگ MAROC

گروه پیرامیدز (Pyramids Group Fairs) این نمایشگاه سنگ طبیعی را در مراکش برگزار می کند که تنها نمایشگاه سنگ در این کشور است. این نمایشگاه جهان را به بازار تجاری مراکش متصل می کند. تقاضای زیاد در داخل مراکش و سرمایه گذاران خارجی، این مکان را به محیطی عالی برای تجارت تبدیل کرده است. این نمایشگاه هر ساله در کازابلانکا مراکش برگزار می شود.

 

نمایشگاه بین المللی سنگ نما (پوشش) در ایالات متحده آمریکا

Coverings International Stone Exhibition in the USA

این نمایشگاه نزدیک به 30 سال است که برترین رویداد در صنعت سرامیک، کاشی و سنگ آمریکای شمالی به شمار می رود. نمایشگاه Coverings در اورلاندوی فلوریدا واقع در ایالات متحده آمریکا برگزار می شود. هر ساله بازدیدکنندگان به رویداد Coverings می آیند تا از هزاران محصول دیدن کنند و با جدیدترین تامین کنندگان در سراسر جهان ارتباط ایجاد کنند. نمایشگاه بین المللی سنگ Coverings از 18 تا 21 اوریل برگزار می شود.

 

 

نمایشگاه سنگ و سطح عربستان

Stone and Surface Saudi Expo

 

این نمایشگاه برای شرکت هایی مناسب است که می خواهند سنگ های طبیعی، محصولات طراحی سطح، روش های نصب و راهنماهای نگهداری از سنگ خود را به نمایش بگذارند. در نمایشگاه سنگ عربستان برجسته ترین تامین کنندگان بین المللی در صنعت سنگ و سطح، با مشاوران، معماران، پیمانکاران و سایر متخصصانی که در پروژه های ساختمانی در عربستان سعودی فعالیت دارند، ارتباط برقرار می کنند. نمایشگاه سنگ عربستان سعودی هر ساله در جده عربستان سعودی برگزار می شود.

 

نمایشگاه سنگ خاورمیانه

این نمایشگاه بهترین نمایشگاه تجاری انحصاری در صنعت سنگ طبیعی و سرامیک در خاورمیانه و شمال آفریقا است. هر ساله تامین کنندگان داخلی و بین المللی با شرکت های تجاری ملاقات می کنند تا درباره فرصت های تجاری بحث نمایند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

WordPress Lightbox
error: محتوا محافظت شده است!!