نقش سیزدهمین نمایشگاه سنگ ساختمانی در افزایش صادرات

نقش نمایشگاه سنگ افزایش صادرات

صادرات سنگ  ایرانی به کشورهای زیادی انجام می شود. و نقش نمایشگاه سنگ در افزایش صادرات بسیار پررنگ است. این صنعت بازار فعالی در کشوهایی مثل :چین و امارات متحده عربی دارد. صادرات سنگ ایران به اروپا نیز انجام می شود. کشورهای ایتالیا، آلمان، انگلستان، فرانسه، بلژیک و لهستان در اروپا و کشورهای آمریکای جنوبی، استرالیا و ژاپن، وارد کنندگان سنگ ایران هستند. تقریبا می توان گفت ایران محصولات کمی برای صادرات به اروپا دارد پس باید از پتانسیل صادرات سنگ به این قاره استفاده کنیم.

در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های ساختمانی،معدن، ماشین آلات وتجهیزات مربوطه ۱۱۰ شرکت ایرانی همراه با شرکت هایی از ۶ کشور چین، روسیه، هند، ایتالیا، ترکیه و یونان در فضایی به وسعت ۱۲هزار متر مربع به ارائه آخرین دستاوردها و محصولات خود می پردازندt پس بهترین بستر برای معرفی محصولات و ایجاد ارتباط با دیگر کشورها محسوب می شود.

باتوجه به افزایش نرخ ارز وتقاضا بالا جهت کالاهای ایرانی در کشور های محتلف وهمچنین  برنامه های دولت جهت  افزایش صادرات وهمچنین جای خالیه بازار داخلی از برند ها معتبر، فرصت فوق العادهای برای صادرات کالا در ۱۴۰۲ به وجود آمده است.

اتکا به صادرات نفتی از ویژگی های خاص اقتصاد ایران می باشد و همواره نوسانات قیمت نفت سبب بی ثباتی درآمدهای ارزی و اقتصاد ایران می باشند. همین امر سبب شده که عدم وابستگی به اقتصاد تک محصولی، تنوع بخشیدن به درآمدهای ارزی از طریق افزایش صادرات غیر نفتی و افزایش سهم اقتصاد ایران در تجارت بین الملل مورد تاکید برنامه های توسعه اقتصادی قرار گیرد.

توجه به صادرات غیر نفتی و اقدامات موثر در جهت بهبود نیازمند ایجاد محیط رقابتی است و این خود حضور گسترده تر در بازارهای جهانی به ویژه سازمان تجارت جهانی را ناگریز می سازد.

نقش نمایشگاه سنگ در افزایش صادرات سنگ به صورت کوپ، اسلب و تایل

صادرات سنگ به دو صورت بدون برش(کوپ) و برش خورده (اسلب و تایل) انجام می شود. صادرات سنگ از نوع کوپ به کشورهای مطرح در زمینه سنگ مثل: ایتالیا، ترکیه و چین انجام می شود و در کشور مقصد برش خورده و ارزش افزوده حاصل از آن، به آن کشورها سود رسانی می کند. صادرات سنگ کوپ به دلیل خام فروشی و نداشتن ارزش افزوده مشمول عوارض است.

صادرات سنگ های برش خورده یا اسلب اغلب به کشورهای همسایه ازجمله: عراق، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صورت می گیرد. عمده سهم فروش محصولات این صنعت در داخل کشور است و سالیانه به‌طور متوسط ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دلار ارزآوری از محل صادرات داشته است. این در حالی است که ترکیه با دارا بودن ذخایر سنگ تزئینی همانند ایران و با تنوع سنگ کمتر، سالیانه بیش از ۳.۲ میلیارد دلار از محل صادرات این محصولات ارزآوری دارد.

در سال های گذشته سنگ کوپ از ایران به کشور مقصد ارسال و در آن جا پس از تبدیل شدن به نوع اسلب و تایل مجدداً به ایران وارد می شد. از این رو پس از مدتی واردات سنگ اسلب و تایل به ایران ممنوع گردید.

پس نباید از پتانسیل و نقش نمایشگاه سنگ در افزایش صادرات غافل شد.

توصیه ما به شما این است که شرکت در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های ساختمانی،معدن، ماشین آلات وتجهیزات را از دست ندهید.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های ساختمانی،معدن، ماشین آلات وتجهیزات 1402 در تاریخ 8 الی12  خرداد در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

WordPress Lightbox
error: محتوا محافظت شده است!!