آغاز سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های ساختمانی،معدن، ماشین آلات وتجهیزات

آغاز سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ

امروز 8 خرداد ماه 1402 نوار آغاز سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های ساختمانی،معدن، ماشین آلات وتجهیزات بریده شد و این نمایشگاه کار خود را آغاز کرد.

جالب است که بدانید در این نمایشگاه ه ۱۱۰ شرکت ایرانی همراه با شرکت‌هایی از ۶ کشور روسیه، چین، ایتالیا، هند، ترکیه و یونان در فضایی به وسعت ۱۲هزار متر مربع به ارائه آخرین دستاوردها و محصولات خود می پردازند.

متاسفانه ما از ظرفیت هایمان در این صنعت بسیار کم استفاده کرده ایم چرا که ترکیه با دارا بودن ذخایر سنگی مثل ایران، ده ها برابر از محل صادرات در آمد داشته است.

اگر بخواهیم خیلی دقیق بگوییم عمده سهم فروش محصولات صنعت سنگ کشورمان سالیانه به ‌طور متوسط ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دلار درآمده ارزی داشته در صورتیکه ترکیه با تنوع سنگ کمتر حدود سالیانه بیش از ۳.۲ میلیارد دلار از ارزآوری دارد.

امید است با آغاز سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ با به‌کاربستن یک دیپلماسی اقتصادی مناسب، از ظرفیت فرآیند‌های تولید داخلی در صنعت سنگ استفاده کرده و با ایجاد تعامل اقتصادی با کشور‌های دیگر درآمد‌های ارزی را به طور مؤثر افزایش دهد.

این امور به تحول، برنامه محوری، نوآوری، خلاقیت و رویکرد فعالانه نیاز دارد و باید توجه داشته باشیم اقتصاد سنتی ظرفیت اقتصاد بین‌المللی را نداشته و با این بازار نمی‌توان پیروزی بازارهای جهانی و تصاحب بازارهای هدف را مدنظر قرارداد بنابراین باید اقتصاد دانش‌بنیان در کشور جاری شود.

بهرام شکوری، رییس انجمن سنگ ایران معتقد است: قابلیت پنج میلیارد دلاری صادرات سنگ تزئینی وجود دارد.

وی بر لزوم توجه به بازارهای خارجی و توسعه صادرات به عنوان راهکار نجات این صنعت تاکید دارد.

بیش از ۶ هزار واحد معدنی و فراوری سنگ تزئینی در کشور وجود دارد که زمینه اشتغال به کار حدود ۶۰۰ هزار نفر را به وجود آورده است.

شرکت‌های حاضر در این دوره از نمایشگاه در سه گروه اصلی ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی، ملزومات مصرفی و فرآوری معادن حضور دارند.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های ساختمانی،معدن، ماشین آلات وتجهیزات تا تاریخ 12 خردادماه 1402 در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب به کار خود ادامه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

WordPress Lightbox
error: محتوا محافظت شده است!!